Ангіна        21 Березня 2018        1930         0

Підвищена температура при прийомі антибіотиків – що робити

Антибіотик – серйозний препарат, який можна приймати лише після узгодження з лікарем. На жаль, багато пацієнтів не усвідомлюють це і самі собі призначають антибактеріальні засоби, так як вони знаходяться у вільному продажу, і відпускаються в аптеках без рецепта.

В результаті такої поведінки у хворого з’являються серйозні ускладнення, які вимагають термінової госпіталізації. Одним з таких наслідків є нетипове підвищення температури тіла.

Причини підвищення температури через антибіотиків

Підвищена температура при прийомі антибіотиків – що робитиАнтибіотики допомагають усунути виражену симптоматику інфекційних захворювань. Але іноді після їх прийому у хворого не падає температура тіла. Іноді вона навіть трохи підвищується. Така реакція організму на антибактеріальний засіб не є нормальною. Подібний стан може викликатися такими причинами:

  • Необгрунтований прийом антибіотика. Це трапляється, коли препарат приймається при хворобах, які не викликані чутливими до нього збудниками.
  • Неправильне дозування лікарського засобу. Лікар складає для пацієнта конкретну схему лікування, якої він повинен дотримуватися. Якщо людина прийме маленький або занадто велику дозу препарату, то зіткнеться з негативною реакцією з боку свого організму на його активні речовини.
  • Відмова від жарознижуючий засіб. Антибіотик не призначений для зняття симптоматики хвороби. Він необхідний для ведення боротьби з збудником патологічного процесу. Тому разом з ним радять одночасно приймати препарати, які допомагають знизити температуру тіла до оптимального значення.
  • Поява побічного ефекту. Висока температура після прийому антибактеріальних засобів може з’явитися із-за розвитку негативної реакції.
  • Поява додаткової інфекції. На це вказує висока температура тіла, яка була помічена на другий день після початку лікування антибіотиком.
  • У дорослого, як і у дитини може з’явитися жар після прийняття антибіотика через виникнення ускладнення у вигляді супутнього захворювання.

    Рекомендуємо – які жарознижуючі засоби краще.

    Лікарська лихоманка

    Підвищена температура при прийомі антибіотиків – що робитиПитання про те, чи від антибіотиків піднятися температура, вже не задають пацієнти, які перехворіли лікарської лихоманкою. Справжня природа цього явища поки що не була визначена фахівцями. Медики припускають, що в цьому процесі задіяна імунокомплексний реакція організму.

    У такому стані у хворого почне підвищуватися температура аж до 40 градусів приблизно на 6 день терапії. Більшість людей при лихоманці не мають вираженого дискомфорту і нездужання. Підвищена температура в цьому випадку може виявитися єдиною ознакою хвороби. Але іноді пацієнти помічають і інші симптоми у вигляді свербежу та висипань на шкірі.

    Хворобливий стан самостійно зникає приблизно на 2 день після того, як людина перестає приймати антибіотик. Буде потрібно всього кілька годин, щоб лихоманка повернулася, якщо знову випити пігулку антибактеріального засобу.

    Сывороточноподобный синдром

    Підвищена температура при прийомі антибіотиків – що робитиХворобливе порушення іноді викликається застосуванням препаратів, які належать до групи сульфаніламідів і пеніцилінів. Ця реакція має імунокомплексний характер. Вона може призвести до ураження тканин і судин.

    Ознаки, які допомагають розпізнати хворобливий стан, виникають через пару тижнів після прийому антибактеріальних ліків. В цей період температура тіла збільшується до 39 градусів. Також людини починає турбувати висип і збільшені лімфатичні вузли. Захворювання негативно відіб’ється на стані селезінки, печінки і м’язових тканинах.

    Щоб відчути себе значно краще, пацієнту слід відмовитися від прийому антибактеріального препарату. Якщо виникнуть ускладнення, лікар порекомендує пройти курс глюкокортикостероидными гормонами, а також засобами, які знімають неприємну симптоматику патологічного процесу.

    Тубулоинтерстициальный нефрит

    Якщо після прийому антибіотиків у хворого тримається температура, то у нього може розвиватися нефрит даного типу. Деякі види антибактеріальних препаратів викликають ураження ниркових тканин. Саме з-за цього і виникає ця патологія.

    Хвороба дає про себе знати у період від 2 днів до 6 тижнів від початку терапії. Пацієнта почнуть турбувати такі симптоми:

    • Сонливість.
    • Шкірні висипання.
    • Болі в попереку.
    • Пітливість.
    • Нудота.
    • Втрата апетиту.
    • Висока температура тіла.

    Остання ознака є найбільш вираженим. При нефриті температура швидко підвищується до 38 градусів. Щоб позбутися від нездужання, слід негайно припинити прийом ліків. У ряді випадків пацієнту потрібно госпіталізація в стаціонар.

    Чому температура не знижується

    Підвищена температура при прийомі антибіотиків – що робитиНа тлі прийому антибіотиків температура не завжди знижується. Вона може знаходитися на тому ж рівні або дещо підвищуватися. Щоб помітити цю особливість, слід заздалегідь з’ясувати у лікаря, на який день повинен зникнути цей симптом. Зазвичай людині легшає приблизно на 2-3 добу. Але за умови відсутності факторів, які будуть утримувати температуру високою.

    Якщо пацієнт впевнений, що правильно приймає препарат, то температура не вище 37 градусів для нього є нормальним станом. Так організм реагує на масштабне знищення патогенної мікрофлори, яке супроводжується вивільненням великої порції токсинів. При такій температурі небажано приймати які-небудь заходи. Організм сам впорається з даними нездужанням.

    Якщо температура не падає після прийому антибактеріальних ліків, то є ймовірність, що у хворого є алергічна реакція на його компоненти. Це досить небезпечний стан. Найчастіше воно провокується медикаментами групи пеніцилінів. Висока температура може виступати в ролі основного або єдиного симптоми алергії на препарат.

    Якщо температура не перестає зростати у дитини протягом 3 днів терапії, то батькам слід терміново знову показати його лікаря. У такому випадку потрібна корекція схеми лікування і заміна основного медикаменту. Хоча варто зовсім відмовитися від подібних ліків, якщо мова йде про лікування дітей.

    Як знизити температуру при прийомі антибіотиків

    Вирішувати, чи потрібно пацієнтові додаткове лікування при високій температурі, повинен тільки фахівець, який призначав основну терапію. Самолікування в такій ситуації може лише погіршити стан хворого і викликати більш серйозні і небезпечні для життя ускладнення.

    Підвищена температура при прийомі антибіотиків – що робитиШляхи вирішення проблеми можуть бути наступними:

  • Якщо чинником високої температури тіла є алергічна реакція, то слід скасувати антибактеріальну ліки і замінити його іншим, більш безпечним препаратом. Також не завадить пропити антигістамінні засоби, які успішно борються з клінічною картиною алергії.
  • Якщо винуватцем побічного ефекту у вигляді температури є розвиток вторинної патології, то лікування призначається з урахуванням природи її утворення. Приміром, під час проходження терапії проти бронхіту у пацієнта цілком може розвинутися пневмонія. В цьому випадку доведеться повністю міняти схему лікування і вводити в курс нові медикаментозні засоби.
  • Якщо проблема викликана помилкою, яку допустив лікар під час постановки діагнозу і вибору препарату, то його просто потрібно відмінити і призначити більш підходящий. В цей раз слід більш детально вивчити природу захворювання та вірно визначити його збудника.
  • При лікуванні високої температури пацієнт не повинен забувати про рясному питво. Це допоможе вберегти організм від сильного зневоднення. До того ж рідина сприяє виведенню шкідливих токсинів, які впливають на температуру і викликають інші неприємні симптоми. При рясному питво температурний режим швидше приходить в норму.

    Якщо людина нехтує консультацією фахівця, він самостійно несе відповідальність за вибір антибіотика і за власне здоров’я. Йому слід підготуватися до виникнення можливих ускладнень, які в подібних ситуаціях з’являються досить часто.

    Прогноз лікування

    Підвищена температура при прийомі антибіотиків – що робитиХворий, який серйозно ставиться до власного здоров’я, при перших ознаках нездужання обов’язково звернеться за допомогою до кваліфікованого фахівця. Як правило, лікарі рідко помиляються, тому призначають правильне лікування при захворюваннях, які супроводжуються високою температурою тіла.

    Якщо це так, то приблизно через пару днів цей симптом перестане себе проявляти. Потім настане одужання. При самостійному призначення антибактеріальних засобів прогноз лікування може бути абсолютно непередбачуваним. Саме тому медики настійно рекомендують при найменшому нездужанні звертатися до фахівця.

    Несприятливий прогноз може спостерігатися при наявності хвилеподібних коливань температури тіла. Це означає, що через певні проміжки часу вона то підвищується, то знижується. Сама ж температура буде фіксуватися на різних значеннях. Подібні явища свідчать про розвиток ускладнення і загострення перебігу хвороби.

    Якщо після прийому антибактеріального препарату температура не впала, а навіть трохи підвищилася, не варто відразу панікувати. Така реакція може бути абсолютно нормальною. Загрозою для здоров’я вважається тривале збільшення температури, яку викликає ряд ускладнень. При цих випадках слід негайно звертатися за кваліфікованою допомогою.